piątek, 8 listopada 2013

Sernik Amaretto

Od dziecka uwielbiałam serniki. Co święta walczyłam z bratem o to, jakie ciasto będzie stało na świątecznym stole. On, wielki fanatyk szarlotki i ja uzależniona od sernika:) Na szczęście kochana mama piekła oba ciasta żeby zaspokoić nasze zachcianki:)
Sernik Amaretto jest czymś czego sernikoholik musi spróbować! Robiony z dodatkiem kajmaku, (masy krówkowej), podprażonych migdałów i likieru amaretto jest przepysznie delikatny i niezwykły w smaku.



Potrzebujemy:
750 g serka 2 krotnie mielonego na serniki
1 puszka masy krówkowej (kajmaku)
3 jajka
75 ml śmietanki kremówki (jeśli ser na sernik jest w miarę suchy)
50 gr masła
80 gr cukru (lub mniej w zależności od upodobania do słodkości)
4 łyżki mąki ziemniaczanej (skrobi)
100 ml likieru Amaretto
100 g prażonych płatków migdałów

Do dekoracji:
masa kajmakowa
50 g płatków migdałów

Cukier z masłem pokrojonym na kawałki miksujemy do uzyskania kremu. Dodajemy serek, jeśli jest gęsty dolewamy śmietany kremówki, miksujemy aż uzyskamy gładką masę. Dodajemy masę krówkową i mieszamy do połączenia się składników. Dodajemy jajka i likier, mieszamy na wolnych obrotach, dodajemy mąkę i migdały, mieszamy razem. Gotową masę warto odpowietrzyć puszczając miskę z masą na blat z wysokości 20 cm, ja robiłam tak 3 czy 4 razy. W ten sposób sernik nie urośnie tak bardzo i nie popęka w trakcie pieczenia.
Piekarnik rozgrzewamy do temperatury 180 stopni. Tortownicę o średnicy 24 cm wykładamy na dnie papierem do pieczenia. Sernik wstawiamy do rozgrzanego piekarnika i pieczemy 50 min, po 35 min warto sprawdzić jak bardzo sernik się przyrumienił. Jeśli już jest brązowy warto nakryć go folią aluminiową, aby się mocniej nie przypiekł.
Sernik studzimy w uchylonym piekarniku, na noc wstawimy go do lodówki. Przed podaniem dekorujemy masą krówkową i płatkami migdałów. Smacznego!




1 komentarz :